Z reklamacją u Witkacego

Przeglądając bardzo wartościowy i ceniony przez fascynatów historii „dwumiasta” nad rzeką Białą (chodzi oczywiście o moje miasto Bielsko-Biała) blog dra Jacka Proszyka, natrafiłem na PRAWDZIWĄ PEREŁKĘ! Wyciąg ze swoiście rozumianego regulaminu przyjmowania (tzn. nieprzyjmowania :)) i rozpatrywania (tzn. nierozpatrywania :)) reklamacji w pracowni portretowej Stanisława Ignacego Witkiewicza

Autentyczne świadectwo podejścia do tematyki ochrony konsumenta w wydaniu sprzed prawie wieku? Chyba raczej próbka artystycznego ekscentryzmu no i z pewnością „wysokiego” poczucia humoru 🙂 Trzeba przeczytać!

„[…] Wykluczona a b s o l u t n i e jest wszelka krytyka ze strony klienta. Portret może się klientowi nie podobać, ale firma nie może dopuścić do najskromniejszych nawet uwag, bez swojego specjalnego upoważnienia. Gdyby firma pozwoliła sobie na ten luksus: wysłuchiwania zdań klientów, musiałaby j u ż dawno zwariować. N a t e n p a r a g r a f k ł a d z i e m y s p e c j a l n y n a c i s k, b o n a j t r u d n i e j j e s t w s t r z y m a c k l i e n t a o d z u p e ł n i e z b y t e c z n y c h w y p o w i e d z e ń s i ę. Portret jest przyjęty, lub odrzucony – tak, lub nie, bez żadnego umotywowania. Do krytyki należy również konstatowanie podobieństwa, względnie niepodobieństwa, uwagi co do tła, zakrywanie ręką części narysowanej twarzy w celu dania do zrozumienia, że to ta część właśnie się nie podoba, powiedzenie takie jak: „jestem za ładna”, czy „Czy ja jestem taka smutna?”, „To nie jestem ja”, w ogóle wszystko i to tak pod względem dodatnim, jak ujemnym. Po namyśle, ewentualnie po poradzeniu się osób trzecich, klient mówi tak (lub nie) i koniec – po czym podchodzi (lub nie) do tak zwanego „okienka kasowego”, tzn. po prostu wręcza firmie umówioną sumę. Nerwy firmy, ze względu na niesłychaną trudność zawodu tejże, muszą być szanowane.” 🙂

[…]cytat z regulaminu Firmy Portretowej Stanisława Ignacego Witkiewicza, zaczerpnięty z bloga dra Jacka Proszyka

 

 

Kategorie: Inne, Ochrona konsumenta, Reklamacje
Słowa kluczowe: .
Śledź odpowiedzi dzięki RSS 2.0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *